ЧИЇ АВТОМОБІЛІ БЕЗПЕЧНІШІ?

Європейський Союз та Сполучені Штати Америки ведуть перемовини про підписання спільного торгівельної угоди, відомої як Партнерство про трансатлантичу торгівлю та інвестиції (TTIP). Одним з найбільших реципієнтів цієї Угоди стане автомобільна промисловість, оскільки Угода передбачатиме часткове зниження тарифів на імпорт автомобілів та усунення інших нетарифних обмежень. У зв’язку з цим очікується, що до 2027 року внаслідок реалізації Угоди експорт автомобілів із США до ЄС зросте до $84 млрд. 700 млн. або на 650 % до рівня 2012 року. Але наразі є обмеження, які можуть стати серйозною перешкодою для реалізації цієї Угоди. Справа в тому, що за останні десятиліття ЄС і США розробляли різні стандарти оцінювання безпеки транспортних засобів, виходячи із місцевих умов дорожнього руху, складу автомобільного парку та нормативно-правового середовища. Тому ці стандарти мають бути приведені до єдиних вимог, які б враховували переваги і недоліки різних систем.

Першим кроком на цьому шляху стало проведення у 2014-2015 роках на замовлення США і ЄС незалежних міжнародних досліджень, до яких були залучені фахівці Мічиганського та Чалмерського технологічного (Швеція) університетів, а також Британської транспортної лабораторії (TRL). Проаналізувавши матеріали ДТП та інші дані, вчені дійшли висновку, що при лобових і бокових зіткненнях рівень безпеки транспортних засобів ЄС є вищим, ніж американських автомобілів. Зокрема, при оцінювані ризику отримання серйозних травм у випадках фронтальних і бокових ударів європейські автомобілі виявились на 33% безпечнішими ніж типові американські автомобілі. Також європейські автомобілі мають менший ризик потрапити в ДТП при перестроюванні, можливо, через конструкцію бічних дзеркал, які забезпечують кращий огляд. У той же час результати досліджень показали, що транспортні засоби, які відповідають американським стандартам, краще захищені від ушкоджень при перекиданні, а їхні фари краще освітлюють пішоходів у темряві, знижуючи ризик наїзду на них.
Під час досліджень також оцінювалась надійність кріплення автомобільних пасків безпеки та інші конструктивні особливості транспортних засобів, що впливають на їх безпечність. Подальші дослідження мають підтвердити ці висновки та виявити інші аспекти безпеки, які можуть бути уніфіковані, зокрема, під час проектування транспортних засобів. Разом з тим ETSC вважає, що головним пріоритетом в питаннях безпеки транспортних засобів залишається підхід, за якого мають підтримуватись вищі стандарти безпеки і на даний час та в майбутньому немає можливості для того, щоб їх послабити чи відмовитися від жорстких стандартів. Для аргументування своєї позиції ETSC наводить той факт, що за останні роки Європейський Союз досягнув суттєвих успіхів у галузі безпеки дорожнього руху. Так, протягом останнього десятиліття рівень смертності в ДТП на дорогах ЄС знизився майже наполовину, тоді як у США це зниження склало лише близько чверті.

За матеріалами ETSC

http://etsc.eu/briefing-ttip-and-vehicle-safety/